Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 01, 2011

Zoekopdrachten belangrijkst voor inwinnen informatie bedrijven

Online zoekopdrachten vormen het belangrijkste kanaal om informatie in te winnen over lokale bedrijven. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de bureaus CityGrid Media en Harris Interactive. Uit het onderzoek blijkt dat 59 procent van de consumenten aangeeft dat zoekmachines het eerste platform is om online informatie over een bedrijf in te winnen. De website van bedrijf haalt daarbij slechts een score van 8 procent, terwijl 4 procent informatie inwint bij online besprekingen.

In de leeftijdscategorie tot vijfendertig jaar vormen zoekmachines voor 83 procent van de consumenten het belangrijkste kanaal om informatie over lokale bedrijven in te winnen. De onderzoekers merken op dat het consumentengedrag echter verandert wanneer mensen onderweg zijn en een onmiddellijke beslissing over een bestemming moeten maken. In dat geval wordt een beslissing volgens het rapport nagenoeg even vaak genomen op basis van een besprekingssite als op basis van zoekmachines.

Daarbij halen zoekmachines een score van 17 procent, tegenover 15 procent voor besprekingssites. Het aandeel van de bedrijfswebsite blijft daarentegen status-quo op 8 procent. Uit het onderzoek blijkt verder dat slechts 20 procent van de consumenten voor het uitproberen van een nieuwe lokale onderneming verder wil reizen dan 30 mijl. Een groep van 39 procent is bereid om een verplaatsing tussen 15 mijl en 30 mijl te maken. Een gedeelte van 32 procent wil maximaal 15 mijl reizen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home