Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, November 11, 2011

Belangrijke groei voor sociale netwerken in Latijns-Amerika

Sociale netwerken hebben in Latijns-Amerika 114,5 miljoen gebruikers. Daarmee realiseren sociale netwerken bij de Latijns-Amerikaanse internet-gebruikers een penetratie van 96 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau ComScore. Het gebruik van sociale netwerken kende in de regio op één jaar tijd een groei met 16 procent. Het grootste sociale netwerk is Facebook met 91,1 miljoen gebruikers, gevolgd door Windows Live Profile (35,6 miljoen), Orkut (34,4 miljoen), Twitter (24,4 miljoen), LinkedIn (7,3 miljoen) en MySpace (6,6 miljoen).

In Brazilië tellen de sociale netwerken 43,9 miljoen gebruikers. Daarmee wordt een penetratie van 90,8 procent gerealiseerd. Met 20,7 miljoen gebruikers laat Mexico eenzelfde penetratiegraad optekenen. In Colombia worden 12,7 miljoen gebruikers geteld, gevolgd door Argentinië met 12,5 miljoen gebruikers. In beide landen wordt een penetratiegraad van meer dan 95 procent opgetekend. In Peru en Venezuela wordt een penetratiegraad van meer dan 96 procent opgetekend, terwijl in Chili een score van 94 procent wordt opgetekend. Telkens gaat het wel om minder dan 7 miljoen gebruikers.

Er wordt aan toegevoegd dat Facebook marktleider is in Argentinië, Chili, Colombia, Peru en Venezuela, waar het netwerk telkens 85 procent van de gebruikers van sociale netwerken vertegenwoordigt. Daarentegen is Orkut met een aandeel van 81,7 procent marktleider in Brazilië, waar Facebook met een score van 56 procent op de tweede plaats volgt. De meest intensieve gebruikers zijn terug te vinden in Argentinië (10 uur), gevolgd door Chili (8,7 uur), Colombia (8,4 uur), Venezuela (8 uur), Peru (6,6 uur) en Brazilië (4,9 uur).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home