Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, October 22, 2011

Marketeers geconfronteerd met meer complexe markt

De groeiende populariteit van nieuwe technologieën en de grotere macht van de consument hebben de druk op de marketeers verhoogd. Dat is de conclusie van een internationale enquête van het informaticabedrijf IBM bij marketing-verantwoordelijken. De onderzoekers stelden daarbij vast dat 79 procent van de ondervraagden toegeeft de volgende vijf jaar met meer complexe situaties geconfronteerd te zullen worden. Bovendien geeft slechts 48 procent toe klaar te zijn om op die uitdagingen in te spelen.

Uit het onderzoek blijkt dat 71 procent van de ondervraagden de huidige data-explosie als een obstakel beschouwt, gevolgd door sociale media (68 procent), de proliferatie van kanalen en apparaten (65 procent) en de veranderende demografieën (63 procent). Verder maakt 59 procent gewag van financiële beperkingen, gevolgd door een dalende merktrouw (57 procent), groeimarkten, collaboratie van de klanten en het aantonen van return-on-investment (56 procent), privacy (55 procent) en outsourcing (54 procent).

Een meerderheid van de respondenten geeft toe niet het gevoel te hebben tegen deze evoluties voldoende gewapend te zijn. Een grotere vertrouwen heerst er ten opzichte van de regelgeving en transparantie. De onderzoekers merken verder op dat 82 procent van de ondervraagden van plan is om zijn activiteiten in sociale media op te drijven, gevolgd door analyse en het beheer van klantenrelaties (81 procent), mobiele applicaties (80 procent), content management (73 procent) en tablet-applicaties (72 procent).

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home