Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 28, 2011

Britse krantensites moeten bezoekers inleveren

In Groot-Brittanniƫ hebben alle websites van kranten tijdens de maand september een terugval gekend. Dat blijkt uit cijfers van het Britse Audit Bureau of Circulations (ABC). Er wordt wel opgemerkt dat de meeste websites tijdens de maand augustus melding hadden gemaakt van een recordbezoek, te wijten aan de rellen in de Britse hoofdstad Londen. Mail Online blijft veruit de meest populaire krantensite van Groot-Brittanniƫ. Tegenover september vorig jaar liet The Guardian echter de grootste groei optekenen.

"De onlusten in Londen in augustus betekenden een belangrijke stimulans voor de online kranten," aldus het webmagazine Journalism.co.uk. "Een krant zoals The Telegraph kreeg voor het eerst in zijn geschiedenis meer dan 40 miljoen bezoekers per maand. Dat betekende een stijging met 6,95 procent tegenover de maand voordien. In september viel dat cijfer echter met 7 procent opnieuw terug tot 37,9 miljoen bezoekers. Tegenover dezelfde periode vorig jaar werd echter nog altijd een stijging met 18,65 procent opgetekend."

De grootste terugval tijdens de maand september werd opgetekend door de Mirror Group, waar het bezoek met 15,7 procent terugviel. Bij Mail Online werd een achteruitgang met 9,77 procent opgetekend, waardoor het aantal maandelijkse bezoekers opnieuw onder de grens van de 70 miljoen eenheden terugviel. Bij The Independent bleef het verlies beperkt tot 0,64 procent. Omdat The Guardian slechts kwartaalcijfers vrijgeeft, konden daarover geen gegevens worden bekend gemaakt. Het dagelijks bezoek viel echter met 4,59 procent terug tot 2,9 miljoen eenheden.

Door de invoering van een betaalmuur zijn over de website van The Times geen gegevens beschikbaar.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home