Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, September 22, 2011

Oudere consument klikt sneller op relevante reclame

Relevante online reclame kan oudere consumenten sneller aanzetten om door te klikken dan jongere generaties. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Crowd Science. Uit het onderzoek blijkt verder dat 22 procent van de mannen en 10 procent van de vrouwen niet op reclames klikken omdat ze de huidige webpagina niet willen verlaten. Er wordt aan toegevoegd dat angst voor virussen voor vele consumenten een reden is om niet op reclames te klikken. De onderzoekers stellen verder dan 24 procent van de respondenten online reclames bewust negeren.

"Advertenties die niet voldoen aan de eisen van relevantie, worden door alle leeftijdscategorieën afgewezen," voeren de onderzoekers aan. "Toch blijkt dat 76 procent van de Amerikaanse vijfenvijftig-plussers op online reclames heeft geklikt. In de leeftijdscategorie bedraagt dat slechts 58 procent. Dat betekent dat oudere consumenten sneller geneigd zijn om te klikken op reclames die ze relevant vinden." Er wordt opgemerkt dat in beide leeftijdscategorieën nagenoeg de helft van de correspondenten aangaf niet-relevante reclames irriterend te vinden.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 27 procent van alle respondenten aangaf dat ze toleranter zouden zijn wanneer de advertenties meer relevant voor henzelf zouden worden gemaakt. Opgemerkt wordt ook dat bij universitairen 71 procent op advertenties klikt. Bij lagere opleidingen is dat slechts 59 procent. Ook blijkt dat mannen met een score van 30 procent zich bij gerichte en relevante advertenties zich het meest engageren.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home