Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, September 25, 2011

Millennials zetten zich massaal in voor sociale doelen

Grote percentages millennials hebben de voorbije twaalf maanden deelgenomen aan een brede waaier van activiteiten om positieve sociale veranderingen te promoten. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de Walden University en het bureau Harris. Onder meer wordt opgemerkt dat 81 procent van de millennials geld, goederen of diensten hebben gedoneerd aan maatschappelijke doelen. Ook blijkt dat 70 procent een maatschappelijk doel of een sociale problematiek bij anderen hebben gepromoot. Ook heeft 68 procent als vrijwilliger voor sociale doelen gewerkt.

Andere maatschappelijke activiteiten zijn het ondertekenen van een petitie (60 procent), het inzamelen van geld (56 procent) of het publiceren van een commentaar op een blog of een andere website (52 procent). Er wordt wel opgemerkt dat babyboomers en senioren sneller geneigd zijn dan millennials om zich in zetten voor sociale doelen. Bij senioren wordt daarbij een score van 96 procent opgetekend, terwijl bij de babyboomers een cijfer van 88 procent wordt geregistreerd. Generation X scoort met 81 procent even hoog als de millennials.

Er wordt opgemerkt dat 82 procent van de ondervraagden doorheen alle generaties aangeeft dat digitale technologieën hen het gemakkelijker hebben gemaakt om in contact te treden met anderen die dezelfde interesses delen. Ook geeft 79 procent aan dat het door digitale technologieën gemakkelijker is geworden om op de hoogte te blijven van nieuws en evenementen rond positieve sociale veranderingen. Ook stimuleren digitale technologieën volgens 77 procent de bewustvorming rond positieve sociale veranderingen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home