Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, September 08, 2011

London Olympics hebben binnenlands sponsoringbudget rond

Dankzij een overeenkomst met de winkelcentrum-keten Westfield is het voorziene binnenlandse sponsoringbudget van de Olympische Spelen rond geraakt. Oorspronkelijk was voor het binnenlandse sponsoringbudget van de Olympic and Paralympic Games een bedrag tussen 650 miljoen pond en 700 miljoen pond naar voor geschoven. Dankzij het aantrekken van Westfield als sponsor kon de bovenste grens van die doelstelling worden bereikt. Westfield is de vierenveertigste binnenlandse sponsor van de London Olympics, die volgende zomer worden georganiseerd.

Winkelcentrum-keten Westfield heeft een grote vestiging in Stratford City, naast het Olympisch park. "Verwacht wordt dat driekwart van de toeschouwers van de Olympische spelen tijdens het evenement een bezoek zullen brengen aan het winkelcentrum," merkt het webmagazine Sportbusiness.com op. "In Westfield komt ook de eerste merchandise-shop van de Olympische Spelen." Die winkel zou volgens Paul Deighton, chief executive van de London Olympics, later deze maand zijn deuren openen.

Sebastian Coe, voorzitter van de London Olympics, geeft toe dat er ambitieuze doelstellingen waren geformuleerd voor het binnenlandse sponsoring-budget. "De economische problemen hebben die opdracht niet gemakkelijker gemaakt," merkte hij op. Er werd verder nog opgemerkt dat het organisatiecomité tot nu toe merchandising-contracten heeft afgesloten die voor een gegarandeerd minimum-inkomen zullen zorgen van 44 miljoen pond. Ook werd een gegarandeerde ticket-verkoop van 266 miljoen pond aangekondigd.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home