Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, September 07, 2011

Aziatische bedrijven zien eBay als internationaal platform

Steeds meer Aziatische bedrijven en producenten gebruiken het veilingplatform eBay om een wereldwijd publiek op te bouwen. De Aziatische exporteurs zouden op het platform volgens het veilingbedrijf een omzetgroei met 26 procent op één jaar tijd hebben laten optekenen. Dit jaar verscheepten Aziatische aanbieders een totaal van 140 miljoen pakketten. Dat zou volgend jaar naar alle verwachtingen verder aangroeien tot 200 miljoen pakketten.

Ebay zegt zijn Aziatische klanten ook informatie te verstrekken over producten die op het platform het snelst een koper vinden aan welke prijzen, zodat de bedrijven hun aanbod kunnen aanpassen en hun inventaris onder optimale omstandigheden op de markt kunnen brengen. De bedrijven gebruiken het platform om kopers over de hele wereld aan te trekken en hun merkbekendheid op de internationale markt te verhogen.

Het veilingbedrijf zegt het voorbije jaar 4 miljard dollar internationale verkopen opgetekend te hebben in de regio Asia-Pacific. Volgens eBay mag verwacht worden dat de omzet van onder meer Chinese bedrijven op het platform de volgende jaren een groei van 30 procent tot 40 procent zullen kunnen blijven handhaven. Het veilingbedrijf zegt in China naar overnamemogelijkheden te zoeken om zijn activiteiten op de Chinese markt verder te kunnen uitbreiden.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home