Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, September 06, 2011

Amerikaanse millennials ontdekken golfsport

De Amerikaanse millennials hebben de golfsport ontdekt. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau American Express Business Insights. Bij de millennials zijn de golfbestedingen volgens het rapport op vier jaar tijd met 27 procent gestegen. Er wordt opgemerkt dat de millennials de enige leeftijdsgroep vormen die tijdens die periode een groei hebben laten optekenen. Er wordt wel toegegeven dat deze groep nog altijd slechts 1 procent van de totale golfpopulatie uitmaakt.

De babyboomers maken met 33 procent nog altijd het grootste gedeelte van de Amerikaanse golfpopulatie uit. Met een aandeel van 56 procent zijn de babyboomers ook de belangrijkste groep op het gebied van bestedingen, maar die bestedingen zijn op vier jaar tijd wel met 19 procent gedaald. Ook bij Generation X werd een daling met 19 procent opgetekend. Bij de senioren werd een terugval met 21 procent geregistreerd.

De onderzoekers stellen dat de bestedingen in de golfsector tijdens het eerste kwartaal van dit jaar ongeveer op hetzelfde niveau liggen dan tijdens het eerste kwartaal van drie jaar geleden, tijdens de eerste periodes van de economische recessie. Er wordt aan toegevoegd dat de golfsport zwaar is getroffen door de economische crisis. De grootste terugval werd twee jaar geleden opgetekend, waar tijdens het tweede kwartaal van een daling met 18 procent werd opgetekend. Tijdens het tweede kwartaal van vorig jaar werd een eerste heropleving met 5 procent opgemerkt.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home