Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, September 05, 2011

Indonesië heeft grote aantrekkingskracht op bedrijfsleven

Indonesië is bij Amerikaanse bedrijven het meest populair om zijn activiteiten in Zuidoost-Azië uit te breiden. Dat is de conclusie van een enquête van de American Chamber of Commerce (Amcham) bij Amerikaanse bedrijven die in de regio aanwezig zijn. Vastgesteld wordt dat 72 procent van de betrokken ondernemingen een uitbreiding in Indonesië voor ogen heeft. In totaal wil 58 procent van de bevraagde bedrijven zijn activiteiten in Zuidoost-Azië uitbreiden.

"De bedrijven verwachten volgens Amcham dat Zuidoost-Azië - Cambodja, Indonesië, Maleisië, Singapore, de Filipijnen, Thailand, Vietnam, Brunei, Myanmar en Laos - de volgende twee jaar nog verder aan belangrijkheid zal winnen," stipt het persbureau Reuters aan. "Volgens 73 procent van de ondervraagden zal de regio de volgende twee jaar voor zijn bedrijf aan belang winnen. Vorig jaar maakte 70 procent gewag van een toenemend belang. Bovendien blijkt dat geen enkele onderneming zijn activiteiten in de regio wil inkrimpen."

De grote aantrekkingskracht van Indonesië moet volgens Amcham worden geweten aan de voordelige ondernemings-omgeving die het land aanbiedt. De ondervraagde bedrijfsleiders maken er gewag van lage arbeidskosten, terwijl ook voor woningen en kantoren een lage huurprijs wordt gevraagd. Er wordt wel opgemerkt dat de respondenten tegelijkertijd vragen hebben over het corruptieniveau, het regelgevende kader en de infrastructuur van het land.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home