Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, August 12, 2011

Prijsniveau primordiaal bij keuze mobiele video-applicaties

Bij de keuze van mobiele video-applicaties is het prijsniveau voor de consument het belangrijkste criterium. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Nielsen en de Cable & Telecommunications Association for Marketing (CTAM). Daarbij wordt opgemerkt dat 63 procent van de ondervraagden aangeeft de voorkeur te zullen geven aan een applicatie die gratis of tegen een lage prijs ter beschikking wordt gesteld.

"Zolang een video-applicatie gratis of aan een voordelige prijs kan worden aangeschaft, heeft 56 procent van de ondervraagden geen probleem met mobiele reclames, vooral wanneer ze daardoor de mogelijkheid krijgen om gratis toegang te hebben tot content," merken de onderzoekers op. Daarnaast zegt 65 procent van de gebruikers van video-applicaties dat mond-aan-mond reclame een belangrijke rol speelt in hun keuzes.

Uit het onderzoek blijkt ook dat video-applicaties het engagement met televisieprogramma's, netwerken en gerelateerde websites stimuleert. Ongeveer 85 procent van de ondervraagden zegt sinds het gebruik van de video-applicatie evenveel of meer televisie te kijken dan voordien. Bovendien geeft 46 procent aan zich meer geëngageerd te voelen bij de programma's of netwerken die met de video-applicatie te maken hebben. Ook geeft 35 procent aan door de video-applicatie vaker een bezoek te brengen aan gerelateerde websites dan voordien het geval was.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home