Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, July 17, 2011

Werknemers vinden compliment van werkgever belangrijk

Ruim tweederde van de medewerkers geeft aan regelmatig complimenten te ontvangen, terwijl 88 procent van de werkgevers aangeeft deze regelmatig uit te delen aan werknemers. Dat blijkt uit een Nederlands onderzoek van het bureau ISBW Opleiding en Training. De onderzoekers merken op dat erkenning en waardering voor werknemers belangrijk is. Slechts 1,5 procent zegt daar geen enkele behoefte aan te hebben. Daarentegen zegt 40 procent erkenning en waardering zeer belangrijk te vinden.

Uit het onderzoek blijkt dat driekwart van de werkgevers van mening is de medewerkers voldoende te motiveren en stimuleren. Twee op drie medewerkers geven aan het daarmee eens te zijn. "Een meerderheid van de werknemers is tevreden over het aantal complimenten dat ze ontvangen" voeren de onderzoekers aan. "Toch vindt één op drie dat het bedrijf op dat vlak tekort schiet, terwijl slechts 12 procent van de werkgevers zelf vindt dat ze hun medewerkers te weinig complimenten geven."

Er is volgens de onderzoekers dus duidelijk sprake van een verschil in perceptie. Ook op het gebied van erkenning en waardering is er volgens hen sprake van een verschillende mening. "Dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat werkgevers complimenten en waardering op een andere manier naar buiten brengen dan de werknemers verwachten," wordt er opgemerkt. Er wordt aan toegevoegd dat het dichten van die kloof resultaten kan opleveren voor het bedrijf. Gemotiveerde arbeidskrachten werken immers efficiënter.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home