Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, July 10, 2011

Mobiele reclame staat voor explosieve groei

Het voorbije jaar werd minder dan 2 miljard dollar geïnvesteerd in mobiele reclame. Volgend jaar zal dat echter al gestegen zijn tot meer dan 7 miljard. Over vijf jaar zal de omzet van mobiele reclame een niveau hebben bereikt van 24 miljard dollar. Dat is evenveel als het huidige niveau van de totale online reclamesector. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ABI Research. De onderzoekers merken op dat er dan ook een belangrijke explosie op de markt van mobiele reclame op komst is.

"Alle puzzelstukken vallen samen," voert Niel Strother, onderzoeksleider bij ABI Research, aan. "De technologie begint stilaan helemaal op punt gesteld te zijn en ook de consument maakt steeds meer gebruik van mobiele platformen. Daardoor zullen de investeringen van de adverteerders automatisch volgen. Op dit ogenblik vormen mobiele investeringen slechts een marginaal onderdeel van amper 2 procent tot 3 procent van het totale reclamebudget van de bedrijven, maar dat zal de volgende jaren gevoelig toenemen."

"Niet zo lang geleden gaven adverteerders toe dat mobiele reclame interessante mogelijkheden bood, maar er werd telkens aan toegevoegd dat het bereikbare publiek bijzonder klein bleef," merkt Strother nog op. "Dankzij twee ontwikkelingen is dat vandaag echter helemaal veranderd. In de eerste plaats is er de enorme groei in het gebruik van smartphones en andere intelligente apparaten, zoals tablets. Daarnaast is er ook de bloei van mobiele applicaties die mogelijkheden voor reclame inhouden."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home