Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 08, 2011

Beursintroducties beïnvloeden webtrafiek

De speculaties en berichten over beursintroducties en overnames hebben de trafiek naar websites zoals LinkedIn, Groupon en Skype doen stijgen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Compete over de webtrafiek tijdens de maand mei. Er wordt daarbij ook gewag gemaakt van een explosieve groei in de trafiek naar nieuwssites, volgens Compete gevoed door de dood van Osama bin Laden, de buitenechtelijke relatie van Arnold Schwarzenegger, het afscheid van Oprah Winfrey en de finale van American Idol.

"De hoofdonderwerpen in het nieuws werden tijdens de maand mei gedomineerd door berichten over beursintroducties," aldus Compete. "Die activiteit lag het hoogste in bijna vier jaar tijd. Daarvan profiteerde vooral LinkedIn, dat tijdens de maand mei 19,3 miljoen unieke bezoekers ontving. Dat is een stijging met 19,28 procent tegenover de maand voordien en 49,5 procent tegenover de maand mei van vorig jaar. Ook bij Groupon werd een groei met 22,7 procent opgetekend tot 29,1 miljoen unieke bezoekers. Tegenover mei vorig jaar was er sprake van een groei met 532,3 procent."

Ook Pandora, MySpace en Skype profiteerden van de berichten over beursintroducties en overnames. Andere gebeurtenissen zorgden voor belangrijke evoluties in de sector van de nieuwssites. Daarbij werd bij Reuters.com een stijging met 48,07 procent opgetekend, gevolgd door NBC.com (45,12 procent), WashingtonPost.com (40.74 procent), NYDailyNews.com (33.56 procent) en CNN.com (22.15 percent). Marktleider blijft Google met bijna 156 miljoen unieke bezoekers, gevolgd door Facebook, Yahoo, YouTube, Bing, Wikipedia, Amazon, MSN, Live en eBay.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home