Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, July 17, 2011

Aantal mobiele adverteerders op twee jaar verdubbeld

Het aantal adverteerders dat in de Verenigde Staten gebruik maakt van mobiele display-reclames is op twee jaar tijd meer dan verdubbeld. Mobiele content en publishing vertegenwoordigen dan de helft van alle producten die op mobiele platformen worden gepromoot, gevolgd door consumptiegoederen (26 procent), informatica (7 procent) en financiƫle diensten (6 procent). Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ComScore.

Tijdens de maand april telde ComScore op de Amerikaanse markt 689 adverteerders die gebruik maakten van mobiele display-reclame. Dat is een stijging met 128 procent tegenover twee jaar geleden. Er wordt wel opgemerkt dat er een duidelijk verschil kan worden opgetekend tussen smartphones en feature-phones. Bij smartphones maakte 82,3 procent van de consumenten gebruik van zijn mobiele browser, terwijl 85 procent beroep deed op applicaties. Bij feature-phones werd voor mobiele browsers slechts een cijfer van 19,1 procent opgetekend. Bij applicaties daalde dat verder tot 15,9 procent.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 27,5 procent van gebruikers van smartphones reclames opmerken in hun browser of applicaties, tegenover slechts 5 procent bij de eigenaars van een feature-phone. Dat is volgens ComScore het gevolg van het intensiever gebruik van browsers en applicaties door de bezitters van smartphones. Ook blijkt dat 7,7 procent van de smartphone-bezitters reageert op een sms-reclame. Bij feature-phones is dat slechts 3,5 procent.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home