Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, June 10, 2011

Twitter beter dan Facebook voor commerciële campagnes

Voor merken die met hun consumenten over hun producten willen communiceren, lijkt Twitter een beter sociaal platform te zijn dan Facebook. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus Performics en ROI Research. Daarbij wordt opgemerkt dat 61 procent van de consumenten geneigd zijn om op Twitter te communiceren over een bedrijf of een product. Bij Facebook zou volgens de onderzoekers slechts 49 procent daartoe bereid zijn. Facebook is nochtans het meest populaire sociale netwerk van de wereld.

Er wordt aan toegevoerd dat 59 procent van de gebruikers van Twitter ook bereid is om een bedrijf of een product aan te bevelen, tegenover slechts 53 procent bij Facebook. Daarnaast zegt 58 procent een product te willen kopen na daarover informatie te hebben verkregen op Twitter, tegenover 53 procent op Facebook. Ook zegt 54 procent van de Twitter-gebruikers in een bericht een link te leggen naar een product van het bedrijf, tegenover 42 procent op Facebook. Ook blijkt 47 procent van de Twitter-gebruikers een promotioneel evenement te willen bijwonen, tegenover 34 procent op Facebook.

Uit het onderzoek blijkt verder dat consumenten op Twitter het vaakst discussiëren over prijzen, gevolgd door speciale aanbiedingen, feedback naar merken, het geven en ontvangen van advies rond aankopen, het uiten van ontevredenheid en het contacteren van een klantendienst. De consumenten geven volgens de onderzoekers ook vaker dan vroeger aan om actie te ondernemen wanneer een vriend informatie of commentaar heeft geplaatst over een dienst, bedrijf of merk.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home