Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, June 03, 2011

Televisieconsumptie op een brede waaier van platformen

De Amerikaanse televisieconsumptie blijft evolueren, waarbij het publiek zich aanpast aan een steeds grotere waaier van kanalen om content te verspreiden. Dat is de conclusie van een rapport van de Amerikaanse Consumer Electronics Association. Er wordt daarbij opgemerkt dat het publiek niet geneigd blijkt te zijn om betaaltelevisie te laten vallen, ondanks de impact van de economische recessie. In plaats daarvan blijken veel consumenten tussen verschillende aanbieders en het internet te wisselen in plaats van terug te grijpen naar gratis alternatieven.

De onderzoekers merken op dat 76 procent van de consumenten geen interesse heeft om zijn abonnement voor betaaltelevisie op te zeggen. Slechts 10 procent zegt plannen te hebben om zijn abonnement op te zeggen, terwijl 14 procent een dergelijke stap mogelijk zou overwegen. Er wordt aan toegevoegd dat 93 procent van de respondenten nog altijd op een traditionele manier video op televisie bekijkt. Daarnaast kijkt 49 procent naar online video, waarbij gewag gemaakt wordt van een belangrijke groei het voorbije jaar.

Uit het onderzoek blijkt dat 13 procent van de Amerikaanse consumenten inmiddels ook video in de wagen heeft, terwijl een even grote groep televisiecontent op zijn mobiele telefoon bekijkt. Slechts 11 procent maakt gewag van mp3-spelers. De onderzoekers merken verder op dat 80 procent betaaltelevisie nog altijd als zijn favoriete videoplatform bestempelt, gevolgd door dvd-spelers en gelijkaardige toestellen (72 procent), gratis televisie-on-demand (45 procent) en de digitale videorecorder (41 procent), betaalde televisie-on-demand (33 procent) en gespecialiseerde websites (31 procent).

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home