Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, June 18, 2011

Rijke beleggers raken steeds meer geïnteresseerd in sociale media

Sociale media worden ook door 34 procent van de miljonairs gebruikt. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Fidelity Investments. Daarbij zegt 28 procent gebruik te maken van het professionele sociale netwerk LinkedIn. Dat is volgens de onderzoekers een relatief belangrijk grote groep, vooral wanneer men rekening houdt met het feit dat de gemiddelde leeftijd van de bevraagde miljonairs zesenvijftig jaar bedraagt.

"De adoptie van andere communicatietechnologie ligt nog hoger," merken de onderzoekers op. "Daarbij blijkt dat 85 procent van de miljonairs aangeeft gebruik te maken van email en tekstberichten voor professionele doelstellingen. Bovendien zegt 66 procent geïnteresseerd te zijn om sociale media, email of tekstberichten te gebruiken om te communiceren met hun financiële adviseurs. Slechts 43 procent van de makelaars en consulenten zegt op dit ogenblik van die media gebruik te maken."

"De resultaten van het onderzoek zouden een waarschuwing moeten zijn voor die adviseurs," geven de onderzoekers nog aan. "Wellicht zijn adviseurs terughoudend met communicatie-technologieën omdat ze vrezen daarmee een afstand te creëren tegenover hun klanten. Die houding is echter compleet achterhaald, want efficiëntie en de voorkeur van klanten zou de keuze voor de communicatie moeten bepalen." Morgan Stanley Smith Barney kondigde onlangs aan zijn financiële adviseurs de toestemming te geven om door LinkedIn en Twitter met hun cliënten te communiceren.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home