Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, June 08, 2011

Retailblogs nog steeds interactiever dan sociale netwerken

Retailers hebben de mogelijkheid om financieel voordeel te halen uit hun aanwezigheid op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter. Dat is de conclusie van een onderzoek van Shop.org, ComScore en Social Shopping Labs. Uit het onderzoek blijkt dat 67 procent van de gebruikers van Twitter aangeven dat een bericht op het sociale netwerk hen aangezet heeft om door te klikken naar een website. Dat geldt ook voor 56 procent van de gebruikers van 56 procent. Er wordt aan toegevoegd dat 90 procent van de lezers van een bedrijfsblog doorklikken naar een website.

Uit het onderzoek blijkt verder dat bij de respondenten 35 procent op Facebook en 32 procent op Twitter aangeven geneigd te zijn om een rechtstreekse aankoop op de sociale netwerken te verrichten. Dat geldt ook voor 35 procent van de gebruikers van een retailblog. Ook blijkt ongeveer 50 procent van de gebruikers van Twitter een commentaar over klantendienst en producten of diensten heeft geplaatst, tegenover bijna 40 procent op Facebook. Op retailblogs wordt daarentegen door 80 procent van de bezoekers een commentaar geplaatst.

De onderzoekers merken verder op dat meer dan 60 procent van de gebruikers van Twitter een browser heeft gebruikt om meer informatie te vinden over een product of dienst. Dat geldt ook voor ongeveer 50 procent bij Twitter en 90 procent bij retailblogs. Er wordt aan toegevoegd dat 42 procent van de gebruikers van Twitter minstens één keer per dag hun mobiele telefoon gebruiken om het sociale netwerk te bezoeken. Dat geldt ook voor 34 procent van de Facebook-gebruikers en 32 procent van de YouTube-gebruikers.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home