Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, June 08, 2011

Asia-Pacific vertegenwoordigt helft wereldwijde mobiele reclame

Mobiele reclame blijft in de regio Asia-Pacific een stijgende trend vertonen. Steeds meer bedrijven proberen dat kanaal immers in te schakelen om consumenten te bereiken. Dat is de conclusie van een rapport van het mobiele reclamenetwerk InMobi. Daarbij wordt opgemerkt dat mobiele reclame in de regio Asia-Pacific inmiddels is gestegen tot 18 miljard impressies per maand. Tussen januari en april van dit jaar werd een groei met 10 procent opgetekend.

Asia-Pacific vertegenwoordigt volgens InMobi op dit ogenblik ongeveer de helft van de wereldwijde mobiele reclame-impressies. India is met een belang van 41 procent marktleider in de regio Asia-Pacific, gevolgd door Indonesiƫ (25,2 procent) en Vietnam (9,1 procent). Daarbij wordt opgemerkt dat de zogenaamde featurephones met een aandeel van 76 procent het dominerende toesteltype blijven. Smartphones nemen de resterende 24 procent in, maar kennen wel een snelle groei.

De onderzoekers voegen er aan toe dat het besturingssysteem Android van Google met 1,7 miljard impressies een aandeel van 9,5 procent heeft. Dat betekent een stijging met 9,5 procent tegenover het laatste kwartaal van vorig jaar. Daarmee is Android voor de eerste keer belangrijker geworden dan het besturingssysteem iPhone van Apple, dat een marktaandeel van 9,4 procent bezit. De eerste plaats is nog altijd voor Nokia, dat echter met 1,9 procent terugviel tot 27,3 procent.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home