Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, June 23, 2011

Reclameverwachtingen Britse markt naar beneden bijgesteld

Twijfels over het economische herstel van Groot-Brittannië zullen ook hun impact hebben over de groei van de reclamemarkt. Dat is de conclusie van een rapport van het webmagazine Warc.com. Daarbij wordt opgemerkt dat mag verwacht worden dat de Britse reclamemarkt dit jaar een groei met 1,4 procent zal kennen. In maart werd nog uitgegaan van een groei met 2,9 procent. Er wordt aan toegevoegd dat de sector tijdens het eerste kwartaal van dit jaar een groei kende met 1,7 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar.

"De sterkste prestatie tijdens het eerste kwartaal van dit jaar kwam op naam van het internet (7,2 procent) en televisie (9,4 procent), die erin slaagden om een scherpe terugval in de gedrukte media, radio en bioscoop op te vangen," merkt Warc.com op. "Bij de productcategorieën breidden de services hun marktaandeel uit tot 19 procent. Consumptiegoederen, de grootste reclamecategorie op de Britse markt, zag zijn aandeel verder stijgen tot 20 procent."

Ook duurzame producten, financiële diensten en industriële activiteiten lieten tijdens het eerste kwartaal van een groei van hun marktaandeel optekenen. Het aandeel van de overheidsbestedingen viel echter van 8,4 procent terug tot 5 procent als gevolg van de besparingen van de Britse overheid in marketingactiviteiten. Over het hele jaar zal de Britse overheid zijn marketing-bestedingen vermoedelijk met 15 procent terugschroeven.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home