Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, June 25, 2011

Infosys meest vernieuwende bedrijf op Indiase markt

Consulent Infosys wordt bestempeld als het meest vernieuwende bedrijf van India. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau TLG Communications bij Indiase executives uit de privéctor, overheid, media en organisaties. Daarbij wordt opgemerkt dat Infosys, gevestigd in Bangalore en gespecialiseerd in informatietechnologie en outsourcing, de grootste impact heeft op de Indiase maatschappij. Onder meer wordt daarbij gewezen op de nieuwe strategie die het bedrijf onlangs onder meer rond cloud computing heeft bekend gemaakt.

Op de tweede plaats in de rangschikking van TLG Communications staat het industriële conglomeraat Tata Group, actief in een brede waaier van sectoren en het moederbedrijf van de Britse automerken Land Rover en Jaguar. Het concern heeft deze maand Reliance verdrongen als het Indiaas bedrijf met de grootste marktwaarde. Bovendien wordt gewezen op de introductie van innovatieve producten, zoals de Tata Nano, die naar voor wordt geschoven als de goedkoopste wagen van de wereld.

De top drie wordt rond gemaakt door Google India, dat onder meer wordt geprezen voor de streaming van de cricket-wedstrijden uit de populaire Indian Premier League op de videosite YouTube en zijn initiatieven rond de films en muziek uit Bollywood. Bovendien heeft het internetbedrijf een aantal diensten opgestart in de verschillende Indiase landstalen. In de rangschikking staan verder het autoconcern Maruti-Suzuki, de constructiegroep Larsen & Toubro. De top tien omvat verder Nokia, State Bank of India, Facebook, Hindustan Unilever en Mahindra.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home