Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, June 25, 2011

The Huffington Post wil twaalf internationale edities

De Amerikaanse nieuwssite The Huffington Post wil tegen het einde van het jaar twaalf internationale edities hebben. Dat heeft Ariana Huffington, oprichtster van de nieuwssite, gezegd naar aanleiding van de aankondiging van de lancering begin juli van een Britse editie. Recent werd ook al een Canadese editie gelanceerd. Daarna wil The Huffington Post, dat eerder dit jaar werd overgenomen door America Online (AOL), ook activiteiten ontplooien in onder meer Frankrijk Latijns-Amerika, Australiƫ en India.

De Britse editie van The Huffington Post zal worden geleid door Carla Bevan, die vorig jaar van het magazine Marie-Claire werd aangetrokken als hoofdredacteur van de Britse portal van America Online. Chris Wimpress, een gewezen politiek medewerker van BBC Radio, werd aangetrokken als verslaggever voor de Britse politiek. "De lancering in Canada is een groot succes gebleken," merkte Huffington op tegenover het magazine Mediaweek. "Dat willen we ook op andere markten realiseren."

"Het Britse model moet een duplicaat worden van de Amerikaanse activiteiten," merkt Mediaweek op. "Dat betekent dat een gedeelte van de content wordt aangeleverd door een kernredactie, aangevuld met bijdragen van onbetaalde bloggers." The Huffington Post startte als een progressieve politieke blog, maar brengt inmiddels een bredere waaier van content, zoals media, duurzaamheid en toerisme. In februari van dit jaar werd de blog door America Online overgenomen voor een bedrag van 315 miljoen dollar.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home