Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, June 23, 2011

Digitale media wordt strijdtoneel voor financiële sector

American Express maakt binnen de financiële sector het best gebruik van digitale media, gevolgd door American Express en Bank of America. Dat blijkt uit een onderzoek van de denktank L2 bij grote retailbanken en kredietkaartbedrijven. Er wordt aan toegevoegd dat 68 procent van de onderzochte bedrijven inmiddels actief is op de microbloggingsite Twitter, waar ongeveer twee derden een realtime klantenservice aanbiedt. Daarnaast heeft 59 procent van de betrokken bedrijven een officiële aanwezigheid op YouTube en Facebook.

Er wordt echter opgemerkt dat slechts 28 procent van de financiële bedrijven op Facebook een specifieke merkpagina heeft. Gemiddeld realiseren die pagina's 92.000 likes, tegenover 553.000 likes voor luxeproducten en 374.000 likes voor gezondheidsproducten. Er wordt aan toegevoegd dat 28 procent accounts bezit die linken naar een sponsoring, gevolgd door individuele producten en mecenaat (14 procent), individuele personaliteiten en rekrutering (8 procent).

Uit het onderzoek blijkt dat 82 procent van de onderzochte instellingen een applicatie voor smartphones heeft ontwikkeld, terwijl 74 procent een mobiele website heeft gebouwd en 73 procent tekstberichten verstuurt. "Innovatie in digitale en mobiele media is een nieuw strijdtoneel waar marktaandeel zal worden gewonnen of verloren," merkt Scott Galloway, oprichter van L2, op. Er is volgens de onderzoekers echter nog een belangrijke ruimte voor groei, aangezien 56 procent nog altijd geen productvergelijking mogelijk maakt en 48 procent ook geen chatmogelijkheid aanbiedt.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home