Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, June 08, 2011

Etnische minderheden zien sociale netwerken als campagneplatform

Etnische minderheden zijn meer geneigd om sociale netwerken te beschouwen als een platform om hun ideeën te verspreiden en steun te vinden voor hun zaak. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het Center for Social Impact Communication van de Georgetown University en Ogilvy Public Relations Worldwide. Daarbij wordt opgemerkt dat 65 procent van de Latino-Amerikanen en Afro-Amerikanen aangeven dat sociale netwerken de visibiliteit van hun zaak kunnen verbeteren. Bij blanke Amerikanen is dat slechts 60 procent.

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat 58 procent van de Afro-Amerikanen en 51 procent van de Latino-Amerikanen ervan overtuigd is dat sociale netwerken een uitstekend platform vormen voor het verspreiden van ideeën. Bij de blanke Amerikanen is slechts 34 procent akkoord met die stelling. Ook zeggen 39 procent van de Afro-Amerikanen en 30 procent van de Latino-Amerikanen dat sociale netwerken kunnen helpen om steun te vinden voor een zaak. Ook daar is slechts 24 procent van de blanke Amerikanen het mee eens.

Er wordt wel opgemerkt dat zowel Latino-Amerikanen (57 procent) als blanke Amerikanen (47 procent) meer geneigd zijn om gewag te maken van een online vermoeidheid rond dergelijke bewegingen. Daarover wordt volgens hen teveel op het internet gecommuniceerd. Bij Afro-Amerikanen maakt daarentegen slechts 41 procent van een vermoeidheid. Volgens 75 procent van de blanken en 69 procent van de Latino-Amerikanen lijken dergelijke communicaties vaak op spam. Daar is slechts 55 procent van de Afro-Amerikanen het mee eens.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home