Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, June 10, 2011

Betere wiskundeleraars moeten Verenigde Staten uit middelmatigheid halen

De Verenigde Staten moeten de normen voor wiskundeleerkrachten hoger leggen indien het land de vicieuze cirkel van middelmatigheid wil doorbreken. Dat heeft William Schmidt, wetenschapper aan de Michigan State University, gezegd. Hij merkt daarbij op dat Amerikaanse studenten op het gebied van wiskunde onderliggen tegenover hun collega's uit landen zoals Rusland en Taiwan. Daarom moet volgens hem vooral de lat op het gebied van wiskunde-onderwijs gevoelig hoger worden gelegd. Amerikaanse wiskunde-leerkachten voldoen volgens Schmidt niet aan de internationale normen.

"Onderzoek heeft uitgewezen dat leraars voor het middelbaar onderwijs in de Verenigde Staten op het gebied van wiskundige kennis op het internationale vlak niet kunnen concurreren," voert William Schmidt, directeur van het Education Policy Center aan de Michigan State University, op in het magazine Science. Elke Amerikaanse staat bepaalt zijn eigen onderwijsnormen, maar volgens Schmidt zouden alle Amerikaanse staten moeten samenkomen om uniforme en hoge opleidingsniveaus af te spreken.

William Schmidt merkt op dat er voor Engelse literatuur wel een nationale norm is vastgelegd. "Maar zelfs met hogere normen zullen de studenten op wiskundevlak niet beter presteren indien de leerkrachten niet voorbereid zijn om hen optimaal te begeleiden," voert de Amerikaanse wetenschapper aan. "Leerkrachten die onvoldoende vakkennis hebben creƫren studenten met onvoldoende vakkennis. Die vicieuze cirkel moet absoluut worden doorbroken."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home