Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, May 02, 2011

Voedingstrends bepaald door generatie-gebonden evoluties

Voedingtrends hebben een generatie-gebonden karakter waar producenten rekening moeten mee houden om mogelijke succesrijke sectoren voor het volgende decennium te kunnen bepalen. Dat is de conclusie van een Canadees onderzoek van het bureau NPD Group. Daarbij wordt opgemerkt dat de eetpatronen de volgende tien jaar zullen worden beïnvloed door generatie-gebonden voorkeuren en verschillen in voedingsgewoonten die leeftijdsgebonden zijn.

"Het lijkt er volgens de onderzoekers onder meer op dat babyboomers meer naar convenience-maaltijden zullen grijpen, terwijl de huidige achttienjarigen wellicht meer maaltijden zullen overslaan," merkt het online magazine Foodnavigator.com op. "Joel Gregoire, analist bij NPD Group stelt dat de veroudering van de verschillende leeftijdsgroepen een belangrijke impact zal hebben op hun voedingsgewoonten."

"Wanneer producenten op die vooruitzichten kunnen inspelen en de consumentengroepen kunnen identificeren die voor de veranderingen zorgen, kunnen er op lange termijn plannen gemaakt worden voor de samenstelling van de portfolio, marktpositionering en innovaties," stelt Gregoire nog. "Die vooruitzichten laten bedrijven ook toe om nu acties te ondernemen die een impact zullen hebben op de toekomst." Onder meer wordt voorspeld dat snacks en gebruiksvriendelijke maaltijden opgang zullen boeken, net zoals yoghurt. Anderzijds zouden ontbijt en gecombineerde maaltijden aan belang verliezen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home