Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, May 02, 2011

Facebook-bericht heeft na ruim één uur helft van publiek bereikt

Adverteerders die op Facebook adverteren, moeten hun berichten met regelmatig herhalen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het onderzoeksbureau Visibli. Het onderzoek toont immers aan dat een bericht op de sociale netwerksite al na één uur en twintig minuten 50 procent van zijn totale publiek en commentaren heeft bereikt. Na zeven uur heeft een bericht 80 procent van zijn totale publiek bereikt en na tweeëntwintig uur wordt de grens van 95 procent bereikt.

"Adverteerders die een maximale impact willen hebben, zouden dan ook elk uur en twintig minuten een bericht moeten plaatsen," merkt de online website BizReport.com op. "Wanneer men zoveel mogelijk mensen wil bereiken zou daarentegen één bericht per dag volstaan." Aangezien merken in het algemeen naar het breedst mogelijke publiek, zou een dagelijks bericht volgens BizReport dan ook een optimale keuze vormen.

In de sector media en entertainment, waar naar een maximale impact wordt gestreefd, zal er volgens het online magazine frequenter worden gepubliceerd om een constante stroom van nieuwe content te brengen. BizReport merkt echter op Facebook in de eerste plaats vooral een sociale omgeving is. "Eén bericht per dag weerspiegelt geen sociaal karakter en de sleutel naar sociaal succes is de conversatie, waarbij de tijdstabel door de consumenten wordt bepaald," stelt het magazine.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home