Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, May 01, 2011

Bing en YouTube grootste groeiers van Amerikaanse internet

Van de vijf grootste websites in de Verenigde Staten, hebben Bing en YouTube het voorbije jaar de grootste groei laten optekenen. Dat blijkt uit cijfers van het bureau Competepro. Google blijft met 150 miljoen unieke bezoekers wel de belangrijkste bestemming op het Amerikaanse internet, maar verloor wel 2,5 procent van zijn publiek tegenover maart vorig jaar. Google heeft nog wel een voorsprong van ongeveer 7 procent op Facebook, dat met 140 miljoen unieke gebruikers de belangrijkste concurrent bleef voor het zoekmachinebedrijf.

Facebook zag zijn gebruikersgroep het voorbije jaar met 14,5 procent stijgen. Op de derde plaats staat Yahoo, dat met ongeveer 138 miljoen unieke bezoekers met 1 procent terugviel tegenover vorig jaar. Twee jaar geleden stond Yahoo nog op de tweede plaats, terwijl Facebook en YouTube de derde plaats deelden. Van de zoekmachine Bing van Microsoft was toen nog geen sprake. Bing slaagde er pas in december van vorig jaar de top vijf te bereiken, ten koste van Amazon.com.

Op het gebied van internet-minuten is Facebook echter duidelijk marktleider. Tijdens de maand maart van dit jaar waren gebruikers in totaal 91,4 miljard minuten actief op de sociale netwerksite. Videosite YouTube staat op de tweede plaats met ongeveer 30 miljard minuten. Daarbij werd op één jaar tijd wel een stijging met 133 procent opgetekend, terwijl Facebook slechts een groei met 47 procent liet optekenen. In deze rangschikking bezet Craigslist.org de vijfde plaats, ten koste van Bing.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home