Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 12, 2011

Markt doe-het-zelvers kent veroudering

De markt van de gereedschappen kent een opvallende verschuiving. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau NPD Group. Daarbij wordt opgemerkt dat de sector een groeiende populariteit kent bij oudere consumenten. Bovendien zou ook de online verkoop een groeiende tendens kennen. Er wordt aan toegevoegd dat de sector nauwe banden heeft met de vastgoed-categorie en dus ook bijzonder zware klappen heeft gekregen van de economische crisis. Bovendien is het herstel volgens NPD Group met hoogtes en laagtes verlopen.

"Het mag dan ook verwacht worden dat het trage herstel nog enkele tijd zal aanslepen, merkt Peter Goldman, president van de vastgoeddivisie bij NPD Group, op tegenover het webmagazine Marketing Daily. "Daarbij zullen de consumenten zich beperken tot de aankopen die absoluut nodig zijn voor het uitvoeren van dringende herstellingen of verbouwingen. Grotere werken, zoals een herinrichting van de keuken, worden echter tot een latere datum uitgesteld."

De onderzoekers merken wel op dat er meer aankopen online gebeuren. "Tussen 7 procent en 9 procent van de aankopen gebeurt inmiddels op het internet," voert NPD Group aan. "Een groot gedeelte van consumenten wil gereedschappen weliswaar onmiddellijk aanschaffen, maar toch beseft men dat een aankoop op het internet gemakkelijker is." Er wordt aan toegevoegd dat vijfenveertigplussers inmiddels 11 procent van de markt van handgereedschap vertegenwoordigen. Bij de elektrische toestellen vertegenwoordigen vijfenzestigplussers inmiddels 30 procent van de aankopen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home