Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, May 14, 2011

Kijkcijfers televisieprogramma's profiteren van sociale netwerken

Discussies over televisie-programma's in sociale netwerken hebben een positieve impact op de kijkcijfers. Dat is de conclusie van een rapport van TVGuide.com over de meest populaire televisieprogramma's in sociale netwerken. Uit het onderzoek zou gebleken zijn dat 20 procent van de respondenten nu meer naar televisieprogramma's kijken, onder meer om te vermijden dat cruciale content door andere gebruikers van hun sociale netwerken zouden worden verraden.

Er wordt aan toegevoegd dat de gebruikers in de sociale netwerken meer tijd besteden aan gesprekken over televisieprogramma's. Daarbij zouden de gebruikers volgens TVGuide.com sneller gebruik maken van Twitter dan van Facebook. Uit het onderzoek blijkt dat de crimireeks NCIS in de sociale netwerken in de Verenigde Staten het meest besproken televisieprogramma vormt, gevolgd door American Idol, Criminal Minds, Glee, House, Fringe, Bones, Castle, Smallville en Special Victims Unit.

Uit het onderzoek blijkt dat de programma's op sociale netwerken vaker vooraf en nadien worden besproken dan tijdens de uitzending. Op Facebook blijkt 47 procent van de programma's vooraf besproken te worden, terwijl 68 procent ook nadien worden bediscussieerd. Slechts 24 procent wordt tijdens de uitzending besproken. In de meeste gevallen willen de respondenten hun vrienden laten weten welke programma's ze graag bekijken (77 procent), maar ook om het programma te laten behouden (66 procent) of om over nieuwe programma's te vertellen (57 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home