Herstel reclamebestedingen traditionele media blijft uit
In de Verenigde Staten hebben de reclamebestedingen in traditionele media het voorbije jaar opnieuw een lichte groei gekend met 2,1 procent tot 127,2 miljard dollar. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau eMarketer. Het jaar voordien was er nog sprake van een terugval met 18,5 procent. Toch merkt eMarketer op dat er nauwelijks van een duurzaam herstel kan worden gesproken. Daarbij wordt opgemerkt dat de bestedingen tegen het midden van het decennium tot slechts 130 miljoen dollar zullen zijn gestegen.
"Daarmee blijft men nog altijd ver verwijderd van het recordniveau van vier jaar geleden, toen aan de vooravond van het uitbreken van de kredietcrisis een omzet van 165,94 miljard dollar werd opgetekend," voeren de onderzoekers aan. Onderzoeksleider Nicole Perrin voert aan dat de individuele media elk een specifieke evolutie zullen kennen. Daarbij wordt opgemerkt dat radio en televisie hun publiek zullen kunnen behouden en hun reclame-omzet verder zullen zien stijgen. Dat gaat volgens Perrin echter niet op voor de gedrukte media.
De onderzoekers voeren aan dat de Amerikaanse consument nog steeds meer tijd aan televisie zal besteden dan aan de andere media. Er wordt opgemerkt dat de consument gemiddeld vier uur en vierentwintig minuten per dag naar televisie kijkt, terwijl het internet slechts een tijdsbesteding van twee uur en vijfendertig minuten vertegenwoordigt. Televisie behoudt ook zijn marktaandeel van 40 procent in de totale tijdsbesteding aan media.
"Daarmee blijft men nog altijd ver verwijderd van het recordniveau van vier jaar geleden, toen aan de vooravond van het uitbreken van de kredietcrisis een omzet van 165,94 miljard dollar werd opgetekend," voeren de onderzoekers aan. Onderzoeksleider Nicole Perrin voert aan dat de individuele media elk een specifieke evolutie zullen kennen. Daarbij wordt opgemerkt dat radio en televisie hun publiek zullen kunnen behouden en hun reclame-omzet verder zullen zien stijgen. Dat gaat volgens Perrin echter niet op voor de gedrukte media.
De onderzoekers voeren aan dat de Amerikaanse consument nog steeds meer tijd aan televisie zal besteden dan aan de andere media. Er wordt opgemerkt dat de consument gemiddeld vier uur en vierentwintig minuten per dag naar televisie kijkt, terwijl het internet slechts een tijdsbesteding van twee uur en vijfendertig minuten vertegenwoordigt. Televisie behoudt ook zijn marktaandeel van 40 procent in de totale tijdsbesteding aan media.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home