Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, May 22, 2011

Betaaltelevisie verschuift steeds maar naar alternatieve platformen

Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar werden wereldwijd 11,3 miljoen nieuwe abonnementen voor betaaltelevisie afgesloten. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau ABI Research. Er wordt aan toegevoegd dat betaaltelevisie tegen het einde van dit jaar wereldwijd 759 miljoen gebruikers zal kennen. Het marktaandeel van het traditionele televisieplatform neemt volgens ABI Research echter steeds verder af. Dat is het gevolg van de groeiende populariteit van digitale alternatieven.

"Het traditionele platform is nog altijd het belangrijkste kanaal voor betaaltelevisie," merkt ABI Research op. "Het marktaandeel van het platform kalft echter steeds verder af. Het voorbije jaar was er nog sprake van een aandeel van 69 procent, tegenover 72 procent het jaar voordien. Vooral in West-Europa en Noord-Amerika pikken telecom-providers en online aanbieders een steeds grotere marktaandeel van de traditionele kabeloperatoren in."

Er wordt echter opgemerkt dat kabeltelevisie in groeimarkten zoals Latijns-Amerika verder groei zal laten optekenen. "Onder meer in Brazilië heeft betaaltelevisie nog altijd maar een heel beperkte penetratie," aldus nog ABI Research. "Grote delen van het land hebben er nog nog altijd geen toegang tot kabeltelevisie. Dat betekent dat de regio nog een belangrijke groeimarge heeft." Wel wordt opgemerkt dat analoge televisie over de hele wereld volop aan het verdwijnen is.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home