Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, May 24, 2011

Eric Schmidt (Google) mediapersoonlijkheid van het jaar

Eric Schmidt, executive voorzitter van het internetbedrijf Google, wordt op het Cannes Lion International Festival of Creativity bekroond tot mediapersoonlijkheid van het jaar. Schmidt wordt door de festivalorganisatoren gelauwerd omdat hij de netwerkinfrastructuur van Google heeft helpen uitbouwen en de productportfolio van de onderneming heeft uitgebreid. Schmidt werd tien jaar geleden chief executive van Google. Die functie legde hij eerder dit jaar neer.

"Naast zijn zoekmachine, de kernactiviteit van het bedrijf, heeft Google de voorbije jaren verscheidene andere producten, zoals Google Maps en Google Buzz, gelanceerd," benadrukt het webmagazine Warc.com. "Onder leiding van Schmidt heeft Google een aantal andere internetbedrijven overgenomen, zoals YouTube, de grootste online videosite van de wereld. Bovendien vertegenwoordigt Android, het mobiele besturingssysteem van Google, ongeveer één derde van de wereldwijde smartphone-markt."

"Onder leiding van Eric Schmidt heeft Google de dagelijkse informatie-verwerving van de consument wezenlijk veranderd," merkt Philip Thomas, chief executive van Cannes Lions, op. "In een verbazend korte periode heeft Schmidt het internetbedrijf bovendien uitgebouwd tot één van de grootste reclamemedia van de wereld en één van de meest waardevolle merken op de internationale markt." Google blijft onbetwist marktleider in zoekreclame, nog altijd de meest efficiënte online marketingsector.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home