Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, May 23, 2011

Mediagebruik in belangrijke mate etnisch beïnvloed

Adverteerders moeten bij hun mediakeuzes zorgvuldig rekening houden met culturele verschillen tussen de diverse etnische bevolkingsgroepen. Dat is de conclusie van een Amerikaanse studie van het bureau Nielsen. Daarbij wordt aangevoerd dat Afro-Amerikanen, Latino-Amerikanen en Aziatisch-Amerikanen duidelijk verschillende mediavoorkeuren hebben. Bovendien blijken ook de shopping-gewoonten van de verschillende etnische groepen grondig van elkaar af te wijken.

"Afro-Amerikanen kijken onder meer meer dan gemiddeld naar televisie," voeren de onderzoekers aan. "Deze groep kijkt zes uur en vierenvijftig minuten per week naar televisie, terwijl het Amerikaans gemiddelde slechts vijf uur en elf minuten bedraagt. Ook zijn Afro-Amerikanen 30 procent meer geneigd te zijn om de sociale netwerksite Twitter te bezoeken. Anderzijds zijn Latino-Amerikanen en Aziatisch Amerikanen het meest geneigd om gebruik te maken van het mobiele internet."

Anderzijds blijken Latino-Amerikanen het meest gebruik te maken van tekstberichten. Aziatisch-Amerikanen vormen met tachtig uur per maand de grootste gebruikers van het vaste internet. Het Amerikaanse gemiddelde bedraagt ongeveer vijfenveertig uur. Maar Aziatisch-Amerikanen zijn daarentegen met drie uur en vijftien minuten de zuinigste consumenten van televisie. Ook wordt opgemerkt dat Afro-Amerikanen het vaakst winkelen, maar per uitstap het minste geld uitgeven. Aziatisch-Amerikanen kopen het grootst aantal producten met kortingen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home