Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, May 22, 2011

Latijns-Amerikaanse zoekmarkt groeit met 20 procent

In Latijns-Amerika zijn tijdens de maand maart van dit jaar 18,5 miljard online zoekopdrachten ingevoerd. Dat betekent een stijging met 21 procent tegenover dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Er wordt aan toegevoegd dat de gemiddelde Latijns-Amerikaanse internetgebruiker 167 zoekopdrachten per maand invoert. ComScore stelt verder dat Google de Latijns-Amerikaanse met aan deel van meer dan 90 procent domineert.

ComScore merkt op dat het aantal unieke gebruikers van zoekopdrachten in Latijns-Amerika met 14 procent is gestegen. Daarnaast werd nog een groei met 6 procent opgetekend in het gemiddelde aantal zoekopdrachten per gebruiker. "In elk van de onderzochte landen werd een groei opgetekend," voert ComScore aan. "Brazilië is marktleider met bijna 6 miljard zoekopdrachten. Met een stijging van 36 procent kende Brazilië ook de snelste groei van heel Latijns-Amerika."

Mexico volgt op de tweede plaats met 3,2 miljard zoekopdrachten en een groei met 23 procent. Op de derde plaats staat Colombia met 2,9 miljard zoekopdrachten en een groei met 28 procent. Google vertegenwoordigt met 16,7 miljard zoekopdrachten 90,5 procent van de Latijns-Amerikaanse markt, gevolgd door Facebook (2,8 procent) en Microsoft (2,8 procent). Het marktaandeel van Google ligt het hoogste in Colombia (92,2 procent). Met een marktaandeel van 89,4 procent heeft Google de minst grote populariteit in Argentinië.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home