Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, May 06, 2011

Britse consument gaat zwaar besparen op uitgaven

De Britse consument is van plan om zijn bestedingen de volgende vier jaar terug te schroeven. Dat blijkt uit een onderzoek van de bureaus Rapp en Trajectory Partnership. De onderzoekers merken op dat zelfs de rijkere Britse consument die trend lijkt te zullen volgen. Volgens het rapport zullen deze rijkere consumenten, met een inkomen van minstens 62.000 pond per jaar, tegen het midden van het decennium hun bestedingen met 2.700 pond terugschroeven.

"De rijkere Britten blijven niet ongevoelig voor de economische situatie," merkt Gavin Hilton, directeur customer experience bij het bureau Rapp, tegenover het magazine Marketing Week. "Fabrikanten die op een welgesteld publiek mikken, doen er dan ook goed aan om heel goed te doorgronden waar de prioriteiten voor die bevolkingscategorie liggen. Deze groep gaat zijn uitgaven immers gevoelig vertragen, terugschroeven of spreiden."

In de Britse middenklasse worden besparingen tussen 944 pond en 1.219 pond in het vooruitzicht gesteld, terwijl bij de laagste inkomenscategorieƫn tegen het midden van het decennium een jaarlijkse besparing met 533 pond wordt verwacht. Gezinnen met kinderen zouden de uitgaven met 31,12 pond per week terugschroeven, terwijl gepensioneerden 7,05 pond per week minder zouden uitgeven. Met een daling van 4,6 procent zou het transport het zwaarst worden getroffen, gevolgd door huishoudartikelen (3,5 procent), communicatie (2,9 procent) en kledij (2,5 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home