Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, May 09, 2011

AT&T Amerikaans marktleider in online display-reclame

Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar werden in de Verenigde Staten nagenoeg 1,11 triljoen online display-reclames bekeken. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau ComScore. Marktleider was het telecombedrijf AT&T met 19,5 miljard impressies. Daarmee heeft een bedrijf een Amerikaans marktaandeel van 1,8 procent. Op de tweede plaats staat Experian Interactive met 16,6 miljard impressies, gevolgd door Scottrade met 11,2 miljard impressies.

De vierde plaats wordt ingenomen Intuit (11 miljard impressies). De populaire kortingsite Groupon maakte met 7,7 miljard impressies op een zevende plaats voor de eerste keer zijn opwachting in de top tien. Uit het onderzoek blijkt verder dat de sociale netwerksite Facebook.com het belangrijkste online reclameplatform was met 346 miljard impressies. Daarmee heeft Facebook een marktaandeel van 31,2 procent. Yahoo staat op de tweede plaats met 112 miljard impressies, gevolgd door Microsoft (54 miljard impressies) en AOL (33 miljard impressies).

Uit het onderzoek blijkt dat AT&T ook bij de bestedingen in online display-reclame Amerikaans marktleider is. Het telecombedrijf neemt 2,1 procent van alle investeringen voor zijn rekening, gevolgd door Experian (1,9 procent), Scottrade (1,6 procent), Toyota (1,2 procent) en Netflix (1,1 procent). De top tien bestaat verder uit Intuit, Verizon, Progressive, Sprint Nextel en ING Groep. Er wordt aan toegevoegd dat 95 verschillende adverteerders minstens 1 miljard impressies lieten optekenen, terwijl 293 bedrijven minstens 1 miljoen dollar investeerden in online display-reclame.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home