Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, March 16, 2011

Sociale games belangrijke fusiemarkt voor toekomst

Door de sociale netwerken genieten videogames voor het grote publiek een steeds grotere populariteit. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Ernst & Young. Die groeiende bijval leidt volgens het rapport bovendien tot microbetalingen en reclame-inkomsten. Er wordt aan toegevoegd dat deze trend zich de volgende jaren zal vertalen in een toenemende fusiebeweging in de sector van de videogames. Een sprekend voorbeeld van het succes van videogames in sociale netwerken, is volgens Ernst & Young de grote bijval van het spel Angry Birds.

"Ontwikkelaar Rovio merkt op dat het game alleen al aan reclame-inkomsten meer dan 1 miljoen dollar per maand genereert," merken de onderzoekers op tegenover het webmagazine Online Media Daily. Er wordt aan toegevoegd dat de microbetalingen voor bijkomende inkomsten zorgen en bovendien loyaliteit kunnen aankweken omdat de consumenten het gevoel hebben te investeren in hun virtuele communities en figuren.

Ernst & Young voegt er aan toe dat deze evolutie de traditionele game-uitgevers zal dwingen om meer titels te ontwerpen voor de markt van het grote publiek, of bedrijven over te nemen die in deze sector actief zijn. "Dat patroon zal onvermijdelijk leiden tot een grotere fusie-activiteit," merken de onderzoekers op. In het rapport wordt nog opgemerkt dat de meerderheid van de toekomstige inkomsten in de mediasector vooral afkomstig zal zijn van services in plaats van producten.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home