Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, March 15, 2011

Interactieve media laten uitstekende winstmarges optekenen

Na de kabeloperatoren waren interactieve media tijdens de tweede helft van het voorbije decennium de meest winstgevende sector van de communicatie-industrie. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Ernst & Young. Daarbij wordt opgemerkt dat de kabeloperatoren een gemiddelde winstmarge van 38 procent lieten optekenen, maar de interactieve media komen ook aan een gemiddelde marge van 35 procent. Verderop volgen netwerkbedrijven (31 procent), satelliettelevisie (27 procent) en uitgeverijen (20 procent).

Nog verder in de rangschikking van Ernst & Young staan mediaconglomeraten (19 procent), omroepen (18 procent), productiehuizen, elektronische games en muziek (11 procent). "De digitale sector heeft duidelijk geprofiteerd van de blijvende verschuiving van consumenten en adverteerders van de traditionele media naar nieuwe mediaplatformen," merken de onderzoekers op. "De online bestedingen vormen de voorbije jaren de snelstgroeiende categorie van alle direct marketingkanalen."

De onderzoekers merken op dat ook de digitale sector niet ongevoelig is gebleven voor de economische crisis, waarbij de online reclamebestedingen twee jaar geleden een daling met 3,4 procent kenden, maar dat heeft de groei over een grotere periode niet kunnen stoppen. De structurele mogelijkheden blijven immers onaangetast. Er wordt aan toegevoegd dat de consument steeds meer tijd online besteedt, wat de interactieve sector volgens Ernst & Young verder een inkomstengroei uit reclame zal opleveren.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home