Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, March 15, 2011

Celebrities in sociale omgeving efficiënter dan reclame

In een sociale omgeving hebben celebrities een grotere impact dan reclames. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Brand Affinity Technologies. Daarbij wordt opgemerkt dat campagnes met celebrities op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter 50 procent meer resultaten opleveren dan traditionele online reclames. Ryan Steelberg, chief executive van Brand Affinity, geeft wel toe dat het gebruik van celebrities in sociale netwerken een bijzonder jong fenomeen is en wellicht nog zal evolueren, maar voorlopig een bijzonder kostenefficiënte aanpak blijkt te zijn.

"Adverteerders krijgen op sociale netwerken een grotere financiële return en een grotere belangstelling bij het gebruik van celebrities dan bij het plaatsen van een traditionele reclame," voert Steelberg aan tegenover het webmagazine Online Media Daily. "Het engagement van de gebruiker met celebrities is veel groter dan bij gewone reclame-boodschappen." De onderzoekers voegen er aan toe dat het clicktrough-niveau bij celebrities 21 keer hoger ligt dan bij reclames.

Taylor Valentine, vice-president sociale media en relationship-marketing bij het bureau Horizon Media, merkt wel op dat de campagnes wel in de lijn moeten liggen van de doelstellingen en het imago van het merk en dat ook de celebrities daarin moeten passen. "Er moet een organische en echte band zijn tussen de celebrity en het merk," voert hij aan. "Bovendien moet de campagne bij de consument authentiek overkomen. Indien dat kan gegarandeerd worden, zullen mogelijk nog veel budgetten van de gewone display-reclame naar celebrity-campagnes worden overgeheveld."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home