Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, March 16, 2011

Kleinere bedrijven nog altijd afwachtend tegenover online wereld

Een belangrijk gedeelte van de kleine bedrijven heeft nog altijd geen website. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het internetbedrijf Formstack bij bedrijven met een maximale jaaromzet van 5 miljoen dollar. Daarbij wordt opgemerkt dat slechts 45 procent van de kleine Amerikaanse bedrijven een website heeft. Dat is wel een groei tegenover vier jaar geleden, toen slechts 33 procent van de betrokken ondernemingen over een eigen online aanwezigheid beschikte.

In de eerste plaats merken de betrokken ondernemingen daarbij op dat ze op dit ogenblik geen website nodige hebben (41 procent). Daarna volgen de kostprijs (19 procent) en een gebrek aan tijd (16 procent). Bij de startende ondernemingen zegt 13 procent een website te zullen opzetten. De onderzoekers voegen er aan toe dat bovendien slechts 30 procent van de bedrijven met een website, zijn online aanwezigheid gebruikt voor het opzetten van e-commerce.

In eerste plaats wordt een website opgezet voor algemene informatie (80 procent), gevolgd door klantenservice (45 procent) en lead-generation (35 procent). "Naarmate de bedrijfsomzet groter wordt, groeit ook de tendens om e-commerce op te zetten," voeren de onderzoekers op. Verder wordt opgemerkt dat 13 procent van de ondervraagde bedrijven van plan is om meer te investeren in sociale netwerken. Ook zegt 15 procent meer te willen investeren in email-marketing en 17 procent denkt extra inspanningen te zullen doen voor zijn website. Ook is 9 procent actief met m-commerce.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home