Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, March 25, 2011

Grote Britse adverteerders drijven bestedingen op

De honderd grootste adverteerders van Groot-Brittannië hebben het voorbije jaar gezamenlijk 3,95 miljard pond geïnvesteerd in reclamecampagnes. Dat betekende een stijging met 13 procent tegenover het jaar voordien. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Er wordt aan toegevoegd dat zevenenzeventig van de honderd grootste adverteerders hun reclamebudgetten het voorbije jaar hebben opgedreven.

Ook in Groot-Brittannië was de Amerikaanse groep Procter & Gamble, producent van consumptiegoederen, de grootste adverteerder. Het Britse reclamebudget van het concern steeg met 31 procent tot 203,9 miljoen pond. Daarvan werd twee derde geïnvesteerd in televisie, terwijl nog eens 29 procent geïnvesteerd werd in de gedrukte pers. Procter & Gamble gaf tegenover Marketing Magazine toe dat consumenten steeds meer tijd online besteden en er dus ook in sector naar mogelijkheden wordt gezocht, maar traditionele media blijven volgens het bedrijf cruciaal.

Procter & Gamble wordt als aanvoerder van de Britse reclamemarkt gevolgd door mediagroep BSkyB, het Brits-Nederlandse concern Unilever en de retailers Tesco en Asda. Op de zesde plaats staat het Britse Central Office of Information, verantwoordelijk voor de meeste campagnes van de Britse overheid. De bestedingen van het informatie-instituut werden echter met 50 procent teruggeschroefd. Dat is het gevolg van de beslissing van de Britse overheid om in zijn uitgaven te snoeien.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home