Autosector grootste adverteerder op Amerikaanse markt
Het voorbije jaar was Procter & Gamble, producent van consumptiegoederen, opnieuw de grootste adverteerder op de Amerikaanse markt. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Kantar Media. Het bedrijf investeerde daarbij 3,1 miljard dollar in reclame. Dat is een stijging met 17 procent tegenover het jaar voordien. Op de tweede plaats volgt de Amerikaanse autogroep General Motors, dat zijn reclamebestedingen met 1,3 procent terugschroefde tot 2,1 miljard dollar.
Op de derde plaats volgt het telecombedrijf AT&T, dat zijn bestedingen met 12,1 procent tot bijna 2,1 miljard dollar opdreef. Het communicatie-conglomeraat Verizon eindigde op een vierde plaats met een besteding van 1,8 miljard dollar. Dat betekent wel een terugval met 15,2 procent. De top vijf wordt rond gemaakt door de mediagroep News Corp, die zijn reclamebestedingen met 10,5 procent verhoogde tot 1,4 miljard dollar. Verder volgen Pfizer (1,2 miljard dollar), Time Warner (1,2 miljard dollar) en Johnson & Johnson (1,1 miljard dollar).
Kantar Media merkt op dat de autosector het voorbije jaar in de Verenigde Staten de belangrijkste adverteerder was. Door de concurrentie tussen de verschillende constructeurs en dealers werd een gezamenlijke groei met 19,8 procent opgetekend tot 13 miljard dollar. Op de tweede plaats staat de telecom-sector, die een stijging met 4 procent tot 8,8 miljard dollar liet noteren, gevolgd door lokale diensten met een groei van 6,9 procent tot bijna 8 miljard dollar. Daarna volgen de retailsector, financiƫle diensten, voedingsproducenten, lichaamsverzorging, restaurants en farmaceutica.
Op de derde plaats volgt het telecombedrijf AT&T, dat zijn bestedingen met 12,1 procent tot bijna 2,1 miljard dollar opdreef. Het communicatie-conglomeraat Verizon eindigde op een vierde plaats met een besteding van 1,8 miljard dollar. Dat betekent wel een terugval met 15,2 procent. De top vijf wordt rond gemaakt door de mediagroep News Corp, die zijn reclamebestedingen met 10,5 procent verhoogde tot 1,4 miljard dollar. Verder volgen Pfizer (1,2 miljard dollar), Time Warner (1,2 miljard dollar) en Johnson & Johnson (1,1 miljard dollar).
Kantar Media merkt op dat de autosector het voorbije jaar in de Verenigde Staten de belangrijkste adverteerder was. Door de concurrentie tussen de verschillende constructeurs en dealers werd een gezamenlijke groei met 19,8 procent opgetekend tot 13 miljard dollar. Op de tweede plaats staat de telecom-sector, die een stijging met 4 procent tot 8,8 miljard dollar liet noteren, gevolgd door lokale diensten met een groei van 6,9 procent tot bijna 8 miljard dollar. Daarna volgen de retailsector, financiƫle diensten, voedingsproducenten, lichaamsverzorging, restaurants en farmaceutica.
Labels: automotive, reclame

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home