Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, February 20, 2011

Vrolijke medewerkers zijn grote troef voor bedrijven

Vele bedrijven maken van de snelheid van service een uithangbord om hun imago te optimaliseren, maar de vriendelijkheid van de medewerkers heeft nog een grotere impact. Dat is de conclusie van een Nederlands onderzoek van het servicebedrijf ProAssist. De vriendelijkheid van een servicemedewerker heeft volgens de onderzoekers voor 92 procent van de respondenten grote mate invloed op het beeld dat men van een bedrijf heeft.

"Een defect product of een storing vinden gebruikers vervelend, maar wanneer dit goed opgelost wordt is dit geen reden om over te stappen naar een alternatieve aanbieder," voeren de onderzoekers aan. "Wel zegt 93 procent van de respondenten dat een slechte service een reden is om ergens anders klant te worden. Onder slechte service wordt vooral het gedrag van medewerkers verstaan bij een persoonlijk contact of bij correspondentie via e-mail."

De onderzoekers noemen vooral de positieve invloed van een vrolijke medewerker opvallen. "Daarbij blijkt dat 84 procent van de vrouwelijke respondenten aangeeft zelf ook vrolijker te worden van een goed geluimde medewerker," wordt er opgemerkt. "Bij mannen is dat daarentegen slechts 75 procent". De resultaten van het onderzoek tonen volgens ProAssist aan dat een chagrijnige medewerker nefast zijn voor het imago van het bedrijf en de klantenbinding.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home