Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, February 19, 2011

Eenvoud wordt cruciaal voor online retailers

De voorbije twee jaar zijn er op het gebied van e-commerce belangrijke vorderingen gemaakt, maar er is nog altijd een belangrijke groeimarge. Dat zegt Mark Begin, president van Asknet, gespecialiseerd in diensten voor e-commerce. Hij merkt daarbij op dat online merken dit jaar vooral met de uitdaging zullen worden geconfronteerd om hun processen te stroomlijnen, zodat de aankoopprocedures eenvoudiger worden over de hele waaier van platformen, gaan van websites tot sociale media en mobiele toepassingen.

"De volgende jaren zal de efficiƫntie van e-commerce nog gevoelig worden opgedreven," merkt Mark Begin op tegenover het webmagazine Bizreport.com. "Daardoor zullen online retailers bijzonder snel evolueren en hun bereik en de consumentenervaring gevoelig verbeteren. Bovendien zullen de online retailers ook een globaal klantenbestand uitbouwen. Het gaat eigenlijk over een natuurlijke evolutie. Cruciaal daarbij zal echter de mogelijkheid van de retailers worden om hun aanbod snel te stroomlijnen."

"Ook gevestigde merken zullen moeten evolueren indien ze willen vermijden dat ze de consumenten van zich vervreemden," voert Begin nog aan. "Op dit ogenblik gebruiken veel retailers nog verschillende systemen voor klanten, leveranciers en andere belanghebbenden. Door die verschillende systemen wordt het echter steeds moeilijker om uit te zoeken welke toepassingen hun doelstellingen optimaal bereiken."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home