Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, February 23, 2011

Sociale netwerken vertegenwoordigen één derde online display-reclame

Sociale netwerken waren tijdens de maand december in de Verenigde Staten verantwoordelijk voor 34 procent van de online display-reclame. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ComScore. Tijdens dezelfde periode het jaar voordien hadden de sociale netwerken een aandeel van 23 procent. Op de tweede plaats volgen portals met een belang van 17 procent, tegenover 21 procent het jaar voordien. Entertainment volgt op een derde plaats met een aandeel van 11 procent, tegenover 10 procent het jaar voordien.

De onderzoekers voegen er aan toe dat de Amerikaanse internet-gebruikers vorig jaar in totaal 4,9 triljoen display-reclames toegestuurd hebben gekregen, video uitgezonderd. In december vorig jaar stond dat cijfer op 3,5 triljoen reclames. Deze evolutie geeft volgens de onderzoekers aan dat de online reclame-markt zich bijzonder sterk herstelt van de impact van de economische recessie. Er wordt aan toegevoegd dat marketeers steeds meer reclamebudgetten aan het internet toewijzen.

Tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar leverden 104 verschillende adverteerders meer dan 1 miljard display-impressies. Tijdens het vierde kwartaal van het jaar voordien werden slechts 80 adverteerders met meer dan 1 miljard impressies geteld. Op de eerste plaats staat de Amerikaanse netwerk-provider AT&T met 94 miljard impressies, gevolgd door sectorgenoot Verizon met 66,7 miljard impressies. De top vijf wordt rond gemaakt door Scottrade (59 miljard impressies), Experian Interactive (54 miljard impressies) en ebay (36,8 miljard impressies).

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home