Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, February 15, 2011

Sociale account oplossing voor registratieprobleem e-retail

Een lange registratieprocedure kan e-commerce meer klanten kosten dan algemeen wordt verwacht. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus Janrain en Blue Research. Daarbij wordt opgemerkt dat tot 75 procent van de consumenten bij een vraag om registratie hun gedrag veranderen. Een groot gedeelte van de respondenten zegt de website te verlaten of valse informatie op te geven indien hen wordt gevraagd om informatie te verstrekken.

Uit het onderzoek blijkt dat 54 procent van de respondenten zegt een website te verlaten en niet meer te zullen terugkeren wanneer een registratie wordt gevraagd. Er wordt aan toegevoegd dat 45 procent er de voorkeur aan geeft om de website te verlaten wanneer hen beveiligingsvragen worden gesteld. De onderzoekers stellen echter dat 42 procent van de respondenten de mogelijkheid om een bestaande sociale account te gebruiken, innovatief vindt.

In het rapport wordt opgemerkt dat 55 procent van de respondenten zegt meer geneigd te zijn om terug te keren naar een website die hen gemakkelijk herkent. Tenslotte zegt ook 48 procent dat de consument meer geneigd is om een aankoop te doen op een website met een automatische registratie. Retailers kunnen volgens het rapport dan ook een meerwaarde creƫren voor zichzelf door consumenten de mogelijkheid te bieden accounts aan te maken die gelinkt zijn aan hun bestaande identiteiten in sociale netwerken.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home