Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 14, 2011

Verschillende mobiele activiteiten zijn complementair

Consumenten laten een steeds bredere waaier van mobiele activiteiten optekenen Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau Deloitte. Daarbij wordt opgemerkt dat de meerderheid van de consumenten in Zuid-Korea, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië meer dan één mobiel apparaat heeft. Eén op tien respondenten blijkt er drie mobiele toestellen te bezitten. Er wordt aan toegevoegd dat 5 procent van de Zuid-Koreaanse en Amerikaanse consumenten aangeeft vier mobiele apparaten te hebben.

"In China wordt door 15 procent van de consumenten aangegeven tien mobiele apparaten te bezitten, maar dat heeft wellicht te maken met het bijhouden van oude toestellen," voeren de onderzoekers aan. Er wordt aan toegevoegd dat 70 procent van de respondenten een vastelijn-verbinding heeft voor het internet, terwijl 25 procent gewag maakt van mobiele verbindingen. Tekstberichten blijven buiten de telefoongesprekken de belangrijkste activiteit op mobiele platformen.

Daarbij wordt opgemerkt dat 90 procent van de Britse smartphone-gebruikers elke dag een mobiel bericht verstuurt. Daarnaast geeft 50 procent dagelijks email te gebruiken op een mobiel platform, gevolgd door sociale neterksites (40 procent). "De consument maakt volop gebruik van verschillende mobiele communicatiemiddelen," aldus Deloitte. "Tekstberichten kunnen perfect bestaan naast sociale netwerken en email. De kanalen zijn wellicht ook complementair aan elkaar."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home