Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, February 13, 2011

Internet steeds populairder in de auto

Het gebruik van mobiel internet in de auto kent een bijzonder snelle groei. Dat blijkt uit een Nederlands onderzoek van de website eileen.nl. Daarbij wordt opgemerkt dat de helft van de Nederlandse automobilisten die in de auto over een telefoon beschikt, inmiddels ook al toegang heeft tot mobiel internet. In die groep maakt 45,1 procent onderweg ook daadwerkelijk gebruik van het mobiele internet. Dat is een gevoelige toename tegenover vorig jaar, toen een cijfer van 30,1 procent werd opgetekend.

Uit het onderzoek blijkt dat daarbij 14 procent op mobiel internet naar de radio luistert. Er wordt aan toegevoegd dat 2,5 procent niet op de hoogte is van die mogelijkheid. Ook blijkt dat mannen van die functie vaker gebruik maken dan vrouwen. Het beluisteren van muziek of de radio is voor de automobilist trouwens de belangrijkste tijdsbesteding in de files. Die activiteit wordt door 68,7 procent van de respondenten aangegeven, gevolgd door rondkijken (37,4 procent) en het opvolgen van de verkeerssituatie (27,6 procent).

"Mannen blijken volgens de onderzoekers in de file vaker te bellen dan vrouwen, die dan weer vaker zouden zingen of meezingen met de muziek om de tijd door te brengen," aldus het magazine Management Team. Jongeren luisteren vaker naar radio of muziek dan bestuurders tussen vijfenveertig en vierenvijftig jaar. Een aantal andere populaire activiteiten in de file zijn nadenken (16,8 procent), eten en drinken (9,5 procent), roken (6,9 procent), zich ergeren (6,4 procent) en kletsen (5,6 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home